rondje Rome.reismee.nl

Catania en op zee

Vrijdag 26 april zijn we rond negen uur in Kerkira op Corfu We gaan ontbijten en zien dat er al een Regent-schip lig., Later komt daar MSC Orchestra nog bij. Het is mooi weer en de temperatuur loopt in de loop van de dag op, maar we zitten aan de schaduwkant, dus daar hebben we geen last van. Kennelijk heb ik mazzel gehad met internet gisteren, want ik kan er weer niet in. Inmiddels hebben we een refund voor twee dagen gekregen, maar het is wel een gedoe zo, We drinken koffie in het Dutch Cafe en we lunchen bij Lido. Jan is fan van de Dive-In frietjes. Ik heb wat moeite met het bestek. Loodzwaar zijn de messen en de vorken zijn 6 of 7 cm lang, gemaakt voor grote monden kennelijk. Er zijn veel bootjes hier, zowel motorboten als zeilboten. Leuk om te zien. Gezien de drukte en mijn conditie blijven we gewoon aan boord en we lezen verder.

Friday April 26, we arrive in Kedrkira (Corfu, Greece). There are two more ships in port today, a Regent one and a MSC ship. We stay on board because of the crowd and my current condition. Internet is down again. Yesterday I was lucky to post my blog. Meanwhile we received a refund for two days, but it is frustrating not to be able to use internet. We have coffee in Dutch Café and lunch in Lido. Jan loves the fries of Dive-In and I try to use the heavy knives and forks that are too big for a normal size mouth. Many motor boats and sailboats entertain us.

Zaterdag 27 april, Willem Alexander is jarig en alle HAL-mensen lopen met een oranje strikje op. Bij de lunch broodjes kroket en uitsmijters. Romd halfnegen zien we langzaam Sicilië is beeld komen. We zijn rond halfelf in Cataania (de tweede stad van het eiland). De wind is fris en het is wat heiig, maar later prachtig helder en in de zon een graad of 23. Bij aankomst staat een juffie van de VVV met een Italiaanse vlag e zwaaien en een man met een ghettoblaster draait het Italiaanse volkslied. Indrukwekkend, We hebben dan al ontbeten. Iets over elven gaan mensen van boord. De stad zie er grijs uit en op de achtgrond steekt Etna er hoog bovenuit. In de verte zien we Taormina. Er komt een groot containerschip binnen en het is altijd leuk om die vrachtwagenaanhangers gelost zien worden. We houden het gemakkie, waren eerder in de buurt en hebben toen veel van het eiland gezien. Na de lunch in de zon aan de rand van het zwembad met een boek. Bij het diner tomatensoep met ballen.

Zondag 28 april is onze 27e trouwdag en de temperatuur blijft steken op een graad of 16-17. Na het ontbijt lezen we en we lossen twee sudoku’s op. We gaan met Dawn en Bernie naar de Mariners lunch, waar kapitein Werner Timmers zijn praatje houdt en we ons tegeltje krijgen. We vullen de bagagelabels in en moeten vanavond pakken en de koffers voor middernacht buiten zetten. Morgenochtend tussen 8:45 en 9:00 verlaten we de Koningsdam en gaan p transfer naar Rome Airport. We hebben al ingecheckt voor onze vlucht.

Saturday April 26 is Koningsdag, the birthday of King Willem Alexander (born 1967).All HAL people wear orange ribbons. For lunch they have broodje kroket en uitsmijter. Around 8:30 e slowly get nearer to Sicily where we arrive towards 11 am in Catania, the second city of the island. It still is a little windy and cold, also a bit hazy, but later temperatures reach about 23 C. While we dock a girl is waving the Italian flag and a man with a ghetto blaster plays the Italian national anthem. People go ashore, either on excursions or they walk into the rather dirty town, In the background Mount Etna rises high and in the distance, we recognize Taormina. We were on Sicily in 1992 and did a long tour visiting all the sites, so we read near the pool and watch a trailer ship being unloaded and later reload. An appetizer is tomatensoep met balletjes

Sunday 28th, our 47th wedding anniversary is only 16 or 17 C and partly cloudy. After breakfast we read, solve both sudokus and go for the Mariners lunch at noon, together with Bernie and Dawn. The captain has his talk and we receive a souvenir tile. We fill out our disembarkation luggage tags. Tonight, we must pack, and we need to put the bags out by midnight. Between 7:45 and 9:00 we will leave for our transfer to Rome airport. We have checked-in for our flight.